
Al dertig jaar verhuizen de verzekeringen mee
De 53-jarige Janneke is getrouwd met Wim Otten. Ze hadden een boerenbedrijf in Nieuw-Moscou (Hoogeveen) met daarbij een zorgboerderij. Door veranderende wet- en regelgeving is dat niet langer financieel rendabel. Daarom bouwen ze nu hun eigen huis en de verzekeringen verhuizen al ruim dertig jaar mee met de situatie van familie Otten. Janneke: “Jan Ties […]

Veelzijdige Jabes-middag voor betrokken zendings- en ontwikkelingsorganisaties
Voor de tweede keer organiseerde Jabes Verzekeringen een relatiemiddag voor stichtingen die werkers hebben uitgezonden naar het buitenland zoals zendingsorganisaties en ontwikkelingsorganisaties. Op donderdagmiddag 8 december waren zo’n 25 aanwezigen bij elkaar in Harderwijk. Ze werden bijgepraat over actualiteiten en ontwikkelingen rondom verzekeringen én vermogensbeheer. Tijdens de inloop-lunch werd er al flink gebruikt gemaakt van […]

Veranderingen Jabes Expat Pakket bij De Goudse 2023
Was er vorig jaar nog een groot aantal veranderingen in het Jabes Expat Pakket, per 1 januari 2023 verandert alleen de premie van de ziektekostenverzekering. Door de steeds verder stijgende zorgkosten en de hoge inflatie, heeft De Goudse moeten besluiten om de tarieven van de ziektekostenverzekering te laten stijgen met 5%. De Goudse wilde aanvankelijk […]

Pro Life zorgverzekering 2023
Inmiddels hebben alle Nederlandse zorgverzekeraars de premies voor 2023 bekend gemaakt. De algemene trend is dat de nominale premies zijn gestegen. In dit artikel krijgt u een update over de mogelijkheden voor uw zorgverzekering in 2023. Ondersteund door onze visie hebben wij een aantal collectieve contracten gesloten met Pro Life, een christelijke zorgverzekeraar. De premies […]

Altijd een arts in de buurt met de Air Doctor app
De gratis (web)app ‘Air Doctor’ biedt de mogelijkheid om in de buurt of online een arts te vinden en een bezoek te plannen. Dankzij een zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig proces vindt u snel een (huis)arts of specialist om een afspraak mee te maken. De Goudse biedt u het gemak van de Air Doctor app én […]

Jabes Verzekeringen organiseert middag voor zendings- en ontwikkelingsorganisaties
Voor de tweede keer organiseert Jabes Verzekeringen een relatiemiddag voor stichtingen die werkers hebben uitgezonden naar het buitenland zoals zendingsorganisaties en ontwikkelingsorganisaties. Op donderdagmiddag 8 december 2022 worden de aanwezigen in Harderwijk bijgepraat over actualiteiten en ontwikkelingen rondom de verzekeringen én vermogensbeheer. Het belooft een interessante middag te worden waar onder andere De Goudse Verzekeringen […]

De brief van Pro Life
Rond 9 september 2022 kregen klanten van zorgverzekering Pro Life een envelop in de brievenbus. In die brief (zie hieronder) werd kenbaar gemaakt dat voortaan ook bijvoorbeeld euthanasie en abortus zullen worden vergoed door Pro Life. Daarmee is de zogenaamde ‘schone polis’ van de baan. In verband met deze brief heeft Jabes Verzekeringen een gesprek […]

Vluchtstrubbelingen. Wat zijn mijn rechten bij een vertraging, overboeking of annulering van de vlucht?
Vliegen is een snelle manier om je te verplaatsen. Maar er is ook veel wachttijd mee gemoeid en het levert strubbelingen op. Schiphol kan de drukte moeilijk aan. Verschillende crises hebben invloed op het reizen en de EU-regelgeving verandert. Hoe zit het als je vlucht is vertraagd, geannuleerd of is overboekt? Als je recht op […]

Annemarie houdt van klantcontact en korte lijntjes
In haar kindertijd wist ze niet precies wat ze later wilde worden, maar nu werkt Annemarie sinds september 2022 voor Jabes Verzekeringen. We stelden haar zes vragen zodat de klanten en relaties alvast kennis met haar kunnen maken. Kun je jezelf kort voorstellen? Annemarie is mijn naam. Ik ben geboren in 1967 en woon in […]
“Het welzijn van zendingsgezinnen gaat me aan het hart”
Één van de grootste problemen op het veld zijn ‘team-conflicten’. Daarmee komen zendelingen (uitgeblust) terug, met een rugzak vol bagage. Margriet Muurling van de organisatie ‘InToMission’ zag de struggles van thuiskomers en wilde voor hen van betekenis zijn. Sinds 2009 verzorgt ze met een team ‘onafhankelijke membercare’, vooraf, tijdens en na de betreffende uitzending van […]